Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet een Trainingschema maken voor een coopertest, hoe ga ik dat aanpakken?

Ik moet een trainingschema voor coopertest maken over 6 weken, maar ik heb geen flauw idee hoe, wat ik wel weet is met interval etc, maar ik had echt een dramatische afstand 1660m, maar hoe ga ik dit verbeteren? ik moet thuis ook 1x oefenen en op school lopen we steeds, dus 2x in week, maar hoe ga ik dat aanpakken en hoe lang moeten de intervallen steeds zijn en hoeveel rust, en hoe bouw ik deze resultaten op..

Mvg,
Disnox

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Omdat het in feite om een conditietest gaat zul je hieraan moeten werken, dit kun je doen door bijvoorbeeld Hardlopen of touwtje springen. Daarbij kun je ook training aan je benen doen voor sterkere beenspieren. Dit kun je met krachttraining voor je benen doen door bijvoorbeeld te fietsen of zwemmen (dit traint bijna al je spieren!).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Intervaltraining is niet aan de orde. Dat houdtnl in dat je in plaats van een tempo van 16 km/u stukjes doet met meer dan 20 km/u, dan weer herstelt bij 12 km/h het basistempo weer oppakt tot het volgende interval.
In jouw geval is het nog een kwestie van meters maken bij een snelheid van 14-16 km/h. Je zult dus moeten proberen een flinke snelheid te maken en dat 3-5 minuten vol te houden. De week daarop probeer je 1.5 minuten langer te lopen. Dan zul je na 6 weken in de buurt van de 12 minuten zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding