Hoe kan ik nagaan of de gasfles van mijn bbq leeg is? Is er ergens een gasmeter daarvoor te koop?

Al verschillende malen bracht ik een (volgens het tankstation) half lege gasfles terug zonde van het geld!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
4.7K

Het beste antwoord

Dat is zeker zonde, een gasmeter is te koop bij de betere campingswinkels maar is zeer prijzig (10 volle gasflessen) beter is om op de fles te kijken naar het tarra gewicht, dat is de fles leeggewicht en dan even te wegen wat de fles weegt en het verschil is wat er nog in zit.

Toegevoegd na 5 minuten:
nog even na gekeken, in een 27 liter gasfles gaat ongeveer 11 kilo gas.

Toegevoegd na 9 minuten:
Nog beter is een nippel te halen om zelf flessen te vullen, die is op marktplaats te koop voor 25 euro, zie link
http://link.marktplaats.nl/473273025
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Twee manieren. Als-ie het niet meer doet is hij leeg.
Zet 'm op de weegschaal. Lees of het gewicht van een lege fles op het etiket staat. Zo niet: Bel de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zo'n fles hebt dan staat er op hoeveel gas en hoeveel kg. aan gas daar in hoort te zitten als ie vol is.

Wij gaan altijd even met de gasfles op de weegschaal staan als we twijfelen.
En daarna zonder gasfles, zodat we weten wat de gasfles nog weegt en hoeveel kg aan gas er nog in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er de ruimte voor heb, kun je ook overwegen om 2 gasflessen in gebruik te nemen.
Zo kun je rustig blijven BBQen, is je fles leeg, even de nieuwe aansluiten en je kunt weer verder.
Je weet dan ook zeker dat je fles helemaal leeg is.

Dit is wel zo plezierig, ook dan hoef je niet te knoeien met het zelf vullen.
Misschien wel haalbaar met speciale nippels en zo, maar waarom die risico's nemen.

Je moet alleen niet vergeten: 1 in gebruik en 1 vol.
Meer als 1 fles gebruik je echt niet, want dan moet het wel een erg lang feest zijn.