hoeveel kilo spieren kun je redelijkerwijs opbouwen in een jaar sporten (3keer per week)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Dat is natuurlijk verschillend per sport, bij voetbalkrijg je bijvoorbeeld andere spieren als bij atletiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand kan jou vertellen dat hij/zij xx kilo aan spieren heeft gekweekt binnen een jaar, maar dat hoeft absoluut niet haalbaar te zijn voor jou. Misschien is die gene wel een kop groter, al wat breder gebouwd, en heeft hij/zij zwaardere botten. Hoeveel kilo jij aan spieren kunt opbouwen in een bepaalde tijd ligt dus onder andere aan jouw lichaamsbouw.

Ook hangt het van de training(en) af: Je hebt krachttraining en cardiotraining. Daaronder vallen ook weer verschillende oefeningen. En onderschat die apparaten niet, vooral de cardioapparaten: op de loopband bijvoorbeeld train je niet alleen je benen, maar ook je bovenlichaam.

Gewoon lekker sporten omdat het leuk en gezond is, en niet zo zeer om wat breder te worden. Dat komt vanzelf. Alles lekker rustig opbouwen, op zo'n manier dat je het zelf nog leuk vind, zodat het je motiveert.

Antwoord op jouw vraag: ''Dat is helaas niet te zeggen.''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht aan je lichaamsbouw en voeding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is afhankelijk van een heleboel zaken;

Hoe is je lichaamsbouw, hoe train je, hoe ziet je schema eruit, hoe eet je, gebruik je voedingssupplementen, etc.

Indien jij serieus traint en niet gebruik maakt van foute anabolica producten dan kan je rustig wat kilo's bijkomen aan spiergewicht. Maar wanneer je nu bijvoorbeeld dik bent en veel vet hebt dan is dat dus niet te zeggen. Maar wanneer je een mager mannetje bent dan kan je rustig 5 kilo zwaarder wegen volgend jaar, mits je op alle fronten goed bezig bent.

Maar het blijft lastig om je dit te vertellen.