Wat is de beste opleidiging in Nederland om yoga docent te worden?

Er zijn zoveel verschillende opleidingen en zowel prijs als duur verschilt enorm. Voor mijn gevoel zijn er ook was kwakzalvers en zwakke opleidingen tussen maar welke? en welke zijn juist de goede opleidingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

er zijn inderdaad aardig wat opleidingen te vinden.
waar ik mee zou beginnen is 1tje in de buurt van je woonplaats. af en toe van groningen naar maastricht reizen lijkt mij onpraktisch.

daarna erkende yoga opleidingen. zie bron 1 voor de sites.
denk dat een yoga school goedgekeurd door de VYN wel goed moet zijn. (zijn er 8 in nl)

een goede of slecht opleiding hangt van de persoon af. iedereen leert anders. de ene heeft meer baat bij een directe en harde leerplan, andere bij een meer soepelere positieve benadering.

kijk tussen de 8 erkende opleidingen, en zoek de gene uit waarbij jij, je gemakkelijk voelt.