Hoe krijg je sterkere armspieren?

Ik kan helemaal niets. Opdrukken lukt niet, en optrekken al helemaal niet.
Wat zijn oefeningen (zonder apparaten of 'moeilijk' te krijgen dingen) die ik kan doe om sterkere armspieren te krijgen?
Die oefeningen moeten niet slecht zijn voor bijvoorbeeld mijn rug.
Ik kan dus al niet opdrukken. Uiteindelijk wil ik mijzelf kunnen optrekken.
Weten jullie goede oefeningen die ik kan doen? Graag met uitleg hoe ik ze moet doen. En hoe vaak.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.9K

Het beste antwoord

Begin eerst met de zogeheten modified push-up (zie afbeelding)

Dit kun je gewoon op de grond doen, je hebt alleen een matje of een handdoek nodig om onder je knieën te leggen.
Doe elke avond een paar push-ups op deze manier, begin eerst met 3x5, probeer het langzaam op te bouwen naar 3x10, 3x15 etc.
Doordat je op je knieën zit hoef je minder kracht te zetten met je armen.

Ik had zelf ook erg weinig kracht in de armen, maar na een paar weken de oefening op deze manier te hebben gedaan kan ik nu 5x een normale push-up doen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Daarnaast kun je ook gewichtheffen. Hiervoor kun je colaflessen gebruiken, gevuld met water tot het gewenste gewicht. Voor een lijst met oefeningen kun je hier kijken: http://www.dumbbell-exercises.com/exercises/index.html

Zorg ook voor rust! Als je de ene dag getraind hebt, moet je de dag daarna rustiger aan doen, zodat je spieren kunnen herstellen. Doe de oefeningen met de gewichten dus om de dag.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt, ik heb lang getwijfeld, maar ik snapte eerst niet helemaal wat Beertender bedoelde met op je knieën. Kimath heeft dat heel goed uitgelegd.
Vandaar: @Kimath, alsjeblieft: je verdiende 10 punten.
En voor Beertender een compensatie plus.
Heel erg bedankt allebei!

Andere antwoorden (1)

Alleen je armspieren trainen werkt niet. Met push-ups werk je vooral aan je borstspieren en met pull-ups vooral aan je rugspieren. Met beide oefeningen gebruik je wel je armspieren.

Hoe train je dit: ten eerste ga rustig beginnen met hardlopen. Conditietraining is sowieso belangrijk. Dan kan je daarna beginnen met push-ups vanaf je knieën. Die zijn lichter. Probeer met een vriend o.i.d. wat pull-ups te doen terwijl hij je ondersteund. Dat zou moeten werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, succes met het trainen. Denk er ook om dat je veel eiwitten eet. Dat is belangrijk voor de groei van je spieren. Kwark, magere melk, ei, kipfilet etc.