Met welke temperaturen kan je zwemmen met een duikpak van 7mm dik?

Ik wil graag in natuurwater zwemmen maar dat is in Nederland een beetje koud. Nu heb ik een duikpak van 7mm besteld en nu vraag ik me af tot hoe koud je daar mee kan zwemmen zonder dat je onderkoeld raakt.

Toegevoegd na 2 uur:
Nee geen droogpak een Scubapro duikpak 7 mm dik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2K

Het beste antwoord

Je hebt het over een droogpak dan. Normaliter tot 16 graden watertemperatuur, maar er is ook al gezwommen in water van 3 graden:

http://vino.weblog.nl/2009/03/12/droogpak-of-pak-droog/?repeat=1

Toegevoegd na 2 uur:
Bij 7 graden dus ook in een ScubaPro duikpak:

http://www.scubastore.com/duiken/scubapro-everflex-7-5-mm-mono/5581/p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan in principe bij elke temperatuur duiken. Je moet jezelf er echter wel van bewust zijn dat bij koude temperaturen je jezelf goed moet voorbereiden. Zorg in deze situatie dat je (met name de eerste keren) niet te lang duikt. (Circa 20 minuten, niet langer). Ook is het verstandig om onder water constant in beweging te blijven en steeds te zwemmen. Je kunt het een natpak van 7mm bij een temperatuur van 2 graden duiken.