"Hoeveel kost een auto?" is een dergelijke vraag.

Ik ben zelf zweefvlieger en er zijn zo veel verschillende types dat ik hier geen zinnig antwoord op kan geven.

Een oud type (ask-13) bijv. heb je al voor een paar duizend euro. Nieuwe types lopen al op naar tienduizenden euro's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar als je gewoon 1 vlucht wilt maken kost het ongeveer 39 euro.
Ik weet niet wat de kosten zijn als je zelf een zweefvliegtuig wilt aanschaffen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijnverschillende typen zweefvliegtuigen. Vooral de vleugellengte met de daarbij behorende prestaties bepaalt de prijs. Voor een 18 meter zweefvliegtuig compleet met instrumenten is de nieuwprijs meer dan 100.000 euro. Voor vliegtuigen met vleugels van 26 meter is dat meer dan 200.000 euro. Als je meer wilt weten dan kan je terecht op het Nederlandse www.zweefvliegersforum.nl