Waarom is golf een dure sport?

Zoals tennisen, paardrijden,..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

Vanwege de ruimte die het inneemt en het onderhoud.
Daarnaast zijn er ook mensen die liever 10000 euro contributie betalen dan 1000,een gevalletje soort zoekt soort zeg maar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat dat de enige reden is waarom men het doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja zeg compris! Dat is niet zo. Sommige mensen doen het inderdaad voor het plaatje, maar deze mensen kunnen vaak niet golfen en nemen de sport niet serieus.
Je kunt niet alle golfers over één kam scheren. Wij doen het, omdat het kicken is om in zo weinig mogelijk slagen het doel te bereiken. Het geeft een geweldig gevoel van vrijheid, lekker buiten zijn, veel lopen en dan de kick om de bal in het oneindige te slaan. Er komt nog wel een stukje techniek bij kijken hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon een heel lekker gevoel als je de bal goed raakt of je handicap verbreekt. Maar dat snappen alleen de golfers.
Golfterreinen zijn over het algemeen vrij groot. Ook moeten de banen (zo perfect mogelijk) onderhouden worden. Dit alles is een dure grap en de leden zullen dat via de contributie moeten betalen. Contributie is over het algemeen de enige (of in ieder geval veruit de grootste) inkomstenpost van een vereniging.

Hetzelfde geldt voor tennissen (veel ruimte nodig voor banen, al is dat minder dan bij golf) en paardrijden, waarbij de paarden duur zijn, stalling duur is, voedsel duur is, verzorging duur is, ruimte (weeral) duur is... Het komt erop neer, alles kost geld en het moet ergens van betaald worden.