Ze zeggen dat NL’ers qua lengte het langste zijn ter wereld, maar hoe komt het dat basketbal totaalniet populair is en we niet meedoen met Eurobasket?

In andere westerse landen is het wel aardig populair zoals in Duitsland, Engeland en Frankrijk. Die hebben ook spelers die meedoen in de NBA enzo. Ik volg nu Eurobasket, de EK voor basketbal. Het is toch een van de bekendste sporten ter wereld

Ik vind basketbal verder een erg leuke sport om te volgen, weet iemand toevallig naast mijn hoofdvraag waar ik basketbal kan volgen. een site zoals voetbalzone.nl alleen dan over basketbal met reacties enzo, mag ook in het engels(beter zelfs--NBA).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind zelf dat nederlanders zeer klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet me denken aan een film, White Men Can't Jump, waarschijnlijk ook de filmtitel, of het werd er gewoon veel in gezegd, wellicht dat we daarom als NL niet aan basketbal meedoen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet niet alles geloven wat mensen tegen je zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederlanders zijn niet gemiddeld de langste mensen. Europeanen in het gemiddeld het groost (t.o.v. de andere continenten zoals Amerika). Nederland staat niet bovenaan de lijst, maar wel in de top 10 van gemiddeld langste mensen van de wereld. Waarom wij niet aan eurobasket doen... Ik denk dat het te maken heeft met dat Voetbal gewoon té ingeburgerd zit bij ons. Dit is véér voor onze tijd gebeurd. Vroeger waren Nederlanders namelijk niet zo lang. Plus zo slim waren we niet dat we konden zeggen van 'Langere mensen zijn beter in basketbal'. Aldus het interesseerde ons toen niet. Daarom dus dat we voetbal maar zijn gaan doen. (althans, dat is mijn theorie).

Antwoorden (3)

Misschien maak je een denkfoutje? Het klopt dat Nederlanders in vergelijking met andere landen vrij lang zijn. Maar dat is een gemiddelde.

Als we gemiddeld lang zijn, wil dat nog niet zeggen, dat er ook veel extreem lange Nederlanders zijn, en die zie je vaak bij basketbal.

En dan is er natuurlijk de cultuur. Wij hebben een voetbalcultuur, en niet zoals in de VS een basketbal-cultuur. Cricket slaat hier ook niet aan. Zoiets heeft historische redenen, en is in feite niets anders, dan dat de Amerikanen geen drop of kroketten eten.

Draai het eens om: Japanners zijn gemiddeld niet zo lang. Waarom zijn formule I en paardenrennen dan niet ongelooflijk populair in Japan? Want voor die sporten moet je juist klein zijn. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft net perse lang te zijn om goed te kunnen basketballen. Michael Jordan was "maar" 1:90 lang.

Meeste Basketballers zijn een stuk langer 2 meter plus.

En inderdaad zoals een andere al heeft geschreven is de agressieve sport genaamd voetbal hier veel populairder, ik vind er geen zak aan. Geef mij maar basketbal.

Oh en het is ook zo dat blanke mannen niet echt goed zijn in hoog springen. Je moet hard trainen om zo hoog te kunnen springen om gemakkelijk een dunk te kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan je wel basketbal volgen.