Waar koop ik Een luchtbuks

Ben op zoek naar een luchtbuks.
Ik had er vroeger eentje maar volgens mij is er in 25 jaar veel veranderd in de modellen :-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krale schietsport. Zit in staphorst, een goede zaak. Komt mijn luchtbuks ook vandaan. Ze hebben ook een site met duidelijke webshop, let wel: in het openbaar mag je er dus echt niet open mee rondlopen, dat is echt zwaar strafbaar. Ook ben je altijd het haasje als buren klagen wanneer jij op eigen terrein schiet... Dus bedenk goed wat je er mee wilt doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch niet om op auto's te schieten heh?

Het beste antwoord

In de luchtbukswinkel zie link,tevens nog wat leuke bijkomstigheden bij vraag en antwood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij een wapenhandel. Bedenk wel dat je zo'n ding niet mag hebben of je moet lid van een schietvereniging zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een luchtbuks mag je best hebben. Luchtbuksen vallen onder categorie 4 van de wapenwet: "Categorie IV. Tot deze categorie behoren de wapens die men thuis mag hebben, maar waarvan het verboden is deze publiekelijk te dragen. Tevens mogen deze wapens niet voorhanden zijn aan personen onder de 18 jaar. Voor luchtwapens geldt ook de regel dat ze geen gelijkenis mogen hebben met een vuurwapen, anders vallen ze onder Categorie I.
Voorbeelden: degens, zwaarden, sabels, wapenstokken, kruisbogen, harpoen, paintballmarkers, alarmpistolen, LUCHTWAPENS."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar: Helemaal correct en tevens juist! Alhoewel, wet wapens en munitie, wapenwet bestaat al jaren niet meer. Toch plus voor jouw reactie. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt dat het eigenlijk "Wet wapens en munitie" heet. Maar heeft "de wapenwet" ooit bestaan dan? Eerst had je de vuurwapenwet, van begin 20e eeuw. Is tussen de vuurwapenwet en de huidige wet er nog een geweest genaamd wapenwet?
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Waarom wordt hier opzettelijk een onjuist antwoord gegeven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, opzettelijk... Hij weet ws. gewoon niet waar 'ie 't over heeft.
Bij de betere dumpshops kan je ze gewoon kopen. En in tegenstelling tot wat mijn voorganger beweert, je mag ze gewoon bezitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb er al eerder over geantwoord of ze legaal zijn of niet, zie deze link, zie daar mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht begeef je je binnenkort naar Frankrijk, maar daar zijn ze in bijna elk wat groter plaatsje te krijgen. In mijn vakantie heb ik er een gezien voor 55 euro. Spijt van dat ik die niet heb meegenomen :P.

Dus het antwoord:
In frankrijk, o.a. in het plaatsje Ruoms.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dumpshop in de Herenstraat in Hilversum, groot keuze uit diverse wapens, en toe behoren.