Is dit strafbaar http://www.youtube.com/watch?v=SYer1psD7So&sns=em

Ik heb met iemand een wedenschap die zij dat dit strafbaar is zou iemand mij kunnen vertellen of dit wel of niet strafbaar is

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.youtube.com/watch?v=SYer1psD7So&sns=em volgens mij werkt de link in de titel niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Als dit zoals hier een spelletje is wat ze bewust doen om het op te nemen voor de camera en degene in de handboeien er in toestemt en ze het als een soort "acteurs"spelen mag dit. Als de jongen met de handboeien niet heeft ingestemd hiermee is het strafbaar en kan hij aangifte doen. Maar zoals je ziet is de jongen aan het lachen en is dit gewoon iets wat ze samen bedacht hebben voor de lol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is gewoon spel want de jongen die geboeid wordt is ook aan het lachen , dus hier zijn geen problemen mee.

Dit lijkt me gewoon afgesproken van zo gaan we het doen en dan ga je ontsnappen ed .

Je ziet wel wanneer dit voor de grap is of niet en in dit geval is het voor de grap , dus nee dit is niet strafbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen mag zo'n filmpje maken volgens een bepaald script, ook als dat in de realiteit en zonder instemming van de betrokkenen niet zou mogen.
Je moet wel oppassen als er tijdens zo'n 'spelletje' toch een ongeluk gebeurt. De meeste verzekeringsmaatschappijen zullen dan wel een paar kleine lettertjes vinden die er voor zorgen dat de gebeurtenis niet gedekt is, omdat er sprake was van 'het zich opzettelijk in een gevaarzettende situatie begeven' of iets in die trant.
Overigens hoef je je over die weddenschap geen zorgen te maken als je hem verliest, schulden uit spel of weddenschap zin volgens de nederlandse wet niet opvorderbaar.