Baantjes trekken in warm of lauw/koud water?

Ik probeer 2 keer per week baantjes te trekken. Bij ons in het zwembad is het banen bad best koud en ik vind het altijd erg naar om daar in te moeten. Als je eenmaal zwemt dan went het wel maar toch. Er is ook een warmer bad, maar daar zwemt eigenlijk niemand zijn baantjes, terwijl ik het lekkerder vind. Ik zwem omdat het goed is voor je lichaam dus ik wil het dan wel goed doen. Wat is beter voor je conditie/lijf/afvallen: zwemmen in lauw water of in warm water?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
4.2K

Antwoorden (3)

In lauw water is beter:
1. Omdat je je warmte kwijt kan
2. Omdat je lijf dan extra calorieën verbrand om je warm te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het lauwe bad is het niet vol te houden. Je krijgt het te warm. Even doorbijten en daarna is het zoals je zelf zegt, goed te doen. Omdat je het niet zo lang volhoudt in een warmer bad, is het dus beter om in het koudere bad te zwemmen om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe koud is koud bij jou?
In normaal zwembadwater kun je het beste baantjes zwemmen. Je word vanzelf warm en dan is warm water niet lekker.
Van warm water word je ook veel eerder moe.
Als je last van spieren of gewrichten hebt dan is extra verwarmd water heel goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Afvallen en voor je conditie is kouder beter dan warmer.