Alcohol na het fitnessen?

Ik zit sinds een week op fitness, en gister weer flink gesport. Ook veel kracht etc. Gisteravond 2 biertjes gedronken. Nu zeggen mijn vrienden dat je dat niet moet doen, omdat je het dan voor niks doet? Is dit waar? En welke werkzame stof zorgt daar dan voor? Hoelang duurt het voordat je weer mag drinken? Kunnen jullie mij hier (zo goed mogelijk) over inlichten? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Dus je vrienden zeggen dat je de effecten, dus dronken, niet kan krijgen als je naar de sportschool gaat? Dat is in iedere geval niet waar.

Wel is het zo dat alcohol afgeraden wordt als je traint. Dit heeft niets met calorieën te maken (als je intensief traint, heb je juist calorieën nodig en dan moet je er niet maar 1000 op een dag binnenkrijgen). Wel is het zo dat als je alcohol drinkt na het fitnessen, je hierdoor vaker naar de wc gaat en je conditie neemt verder af. Ook kan je rekenen op veel meer spierpijn doordat het melkzuur dat is ontstaan door het bewegen veel minder snel wordt afgebroken. Je hebt namelijk vocht nodig en dit is door de alcohol onttrokken aan je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerste alinea is niet zo, misschien was de vraag wat onduidelijk, maar de tweede alinea en de bron is top, bedankt!

Andere antwoorden (1)

Nee hoor dit is niet waar. Dit zeggen ze waarschijnlijk omdat er veel calorieen in zitten. Als je droog wilt trainen (dus geen vet), dan zou ik het inderdaad afraden om biertjes te drinken. De calorieen die je verbrand drink je er (voor een deel) weer aan.