Welke verschillende spiergroepen zijn er?

Zodat ik weet wat ik allemaal moet trainen in de sportschool,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een minukel was weer bezig -.-

Het beste antwoord

Het antwoord hierboven is eigenlijk het meest uitgebreide antwoord, maar ik zal hier typen wat de meest getrainde spiergroepen zijn: biceps, triceps, deltaspier (schouder), rug, buik, billen, bovenbenen (alle kanten), onderbenen en de borstspieren. Als je naar de sportschool gaat om gewoon wat steviger te worden en er gespierder uit te zien, zijn dit toch wel de basis spiergroepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, dit zocht ik!
Ik hoef mn oorspieren niet te trainen.;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meiden vinden oorspieren heel erg aantrekkelijk, dus misschien moet je het toch maar doen xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij spieren in je oren? Jij bent er zeker zo eentje die zijn oren kan bewegen... Heb nooit gesnapt hoe dat kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was sarcastisch bedoelt :P Iedereen kan zijn oren een beetje bewegen, maar ik denk niet dat je echt specifiek je oorspier kan trainen. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn reactie was tegen die van guitar dude, was mijne aan 't typen voordat die van jou er was. Maar als jij zegt dat die meiden oorspieren heel aantrekkelijk vinden, moet ik misschien toch is beginnen met trainen...!

Andere antwoorden (4)

Er zijn circa 640 spieren aan te wijzen bij de gemiddelde mens. Afhankelijk van de gebruikte bron worden 640 tot 850 spieren als dusdanig aangemerkt.

1 Spieren van het hoofd
1.1 Oppervlakkige spieren van het hoofd
1.2 Intraorbitale spieren
1.3 Spieren van het oor
1.4 Spieren van de gehoorbeentjes
2 Spieren van hals en nek
2.1 Spieren van het tongbeen
2.2 Spieren van het strottenhoofd
2.3 Spier van de luchtpijp
3 Spieren van het spijsverteringsstelsel
4 Spieren van de romp
4.1 Buikspieren
4.2 Rugspieren
5 Spieren van de bovenste ledematen
5.1 Spieren van de schoudergordel
5.2 Bovenarmspieren
5.3 Onderarmspieren
5.4 Spieren van de hand
6 Beenspieren
6.1 Dijbeen voorzijde
6.2 Dijbeen achterzijde
6.3 Onderbeenspieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet precies wat ik zocht, maar tocj bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan stel je de vraag verkeerd, de vraag was toch echt welke verschillende spiergroepen zijn er, en daarop heb ik keurig antwoord gegeven ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat verkeerd is, ik verwachte alleen het antwoord wat hieronder staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zei ook zodat hij weet welke hij kan trainen op de sportschool. Ik heb nog niemand gewichten zien heffen met zijn oren bv :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook nog nooit iemand de spier van zijn luchtpijp zien trainen in de sportschool... :-/ Er stond toch duidelijk bij, dat het om het sporten ging.
http://www.bodybuilding.com/exercises/

een ontzettend goeie site!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Borst, schouders, rug, benen. Dat zijn de grote spiergroepen. De kleine zijn; kuiten, biceps, triceps. En natuurlijk zijn je abdominals er ook nog, die vallen uiteraard ook onder de grote.

Hier kan je het nog even nakijken. Wel altijd je grote groepen trainen, vóór je kleine groep he. En als je benen doet, doe je meestal alleen dat, of nog een kleine spiergroep erbij, mits je daar nog puf voor hebt...ik meestal niet ;-).

http://www.bodybuilding.nl/workouts/grote_spiergroepen_eerst.htm

http://www.bodybuildinhttp://www.bodybuilding.nl/spieren/een_overzicht.htmg.nl/spieren/een_overzicht.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet niets. De meeste meiden vinden een man met veel spieren nieteens aantrekkelijk. je kunt gewoon het best een beetje de standaard spieren trainen zoals in je armen en buik en benen