Welke sport is beter?

Welke sport is beter voor de technieken? Kickoks of muay thai?

Vraag 2: ik wil geen wedstrijden speleb maar wil de sport wel echt goed leren! Waar heb ik dus meer aan als ik het echt goed kan?

Sorry voor mijn onduidelijke vraag net.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Ik zou voor kickboks gaan dat is veel leuker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kickboksen en muay thai / thaiboksen komen in Nederland allemaal op hetzelfde neer. Echte muay thai doen ze in Thailand, met veel elleboog- knie- en clinchtechnieken. Hier in NL wordt voornamelijk op k1-regels gevochten. Dus vooral stoten, trappen, knieën, en amper clinchen. Kickboksen is officieel alleen stoten en trappen, en met wedstrijden hadden ze vroeger een soort slofjes aan. Maar tegenwoordig zie je dat niet meer. Je hoeft die keuze dus niet te maken. Helemaal niet als je vooral goed wilt worden maar geen wedstrijden wilt doen. Gewoon lekker fanatiek trainen!