Waarom zit een surfpak zo strak?

Ik heb gisteren voor het eerst een surfpak(wetsuit) aan getrokken. Maar, waarom zit het zo strak om je lichaam? en waarom over heel je lichaam? Ik had niet het idee dat het warmer was.....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Omdat er een klein laagje water tussen jouw en het pak moet zitten sat wordt warmgehouden met je lichaamswarmte. En als je het verschil nu niet merkt moet je in de winter eens in de zee gaan surfen want dan voel je het verschil wel.en tot slot, als je het pak te strak vind zitten zou je een maatje groter kunnen proberen en als je hem vat vaker aantrekt raak je er vanzelf aan gewend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gestroomlijnder, zit minder lucht in waardoor je het in het water wel wat minder koud zult hebben. Kan geen lucht meer bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt verschillende diktes bij een wetsuit. Dat kan al te maken hebben met de temperatuur beleving. Principe is dat er tussen het pak en je huid een dun laagje water zit wat zeg maar door je lichaam "warm"wordt gehouden. Zodoende kan je langer op het water blijven. Zelf spring ik voordat ik ga surfen ff in de plomp om het pak goed nat te maken en daarna lekker de plank op.