Waar kan ik een goed hardloopschema vinden voor een beginner met weinig conditie

Wegens gezondheidsproblemen doe ik al jaren niet meer aan sport. Wel fiets ik veel en heb ik een halve baan waarin ik veel loop.
Ik ben nog verre van fit, maar zou toch willen proberen te gaan hardlopen. Hiervoor zoek ik een rustig opbouwend schema.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

http://www.flowmagazine.nl/files/2011/06/Hardloopposter.pdf

Vind ik zelf een zeer goede!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je een smartphone hebt kun je Get Running downloaden, als je het helemaal hebt voltooid kan je een half uur 8er mekaar hardlopen.
Ik gebruik m ook en hij bevalt goed.
12 jaar geleden
Ik gebruik Start to Run (Belgisch). Dit bestaat uit 2 delen (0-5 km en 5-10 km). Ik ben nu met het eerste deel bezig, dat uit 27 lessen bestaat. Het zal echt perfect voor jou zijn, het gaat zo gemakkelijk en ''traag'', vooral de eerste lessen.
Toen ik begon (maar mijn conditie is niet weinig) kon ik gewoon 4 lessen achter elkaar doen. Elke les bestaat uit ongeveer 25-30 minuten. Je hoort leuke muziek op de achtergrond en het bestaat uit een strak schema (bv. 1 dag lopen, 2 dagen rust...) Ik zou het echt eens proberen! Ik ben echt tevreden mee.

Succes en veel loopplezier!

http://peterdedecker.com/start-to-run/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zoekt op hardloopschema beginners kom je veel sites tegen waar schema's opstaan.
Ook kan je kijken op asics.nl, daar kan je ook nog een logboek bijhouden.

Mijn ervaring is dat het onhandig is om steeds op je horloge te moeten kijken of je minuten van rennen of wandelen al voorbij zijn.

Zelf heb ik Get Running op mijn Iphone, ideaal, alleen heb je er een Iphone of Ipod touch voor nodig.

Ook kan je hardloopschema op mp3 downloaden.
zie bron.