Wat helpt tegen steek bij het hardlopen?

Graag ook waaróm het helpt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik weet geen redenen alleen ervaringen. Ik krijg sneller een steek als ik net heb gegeten. Ik loop gewoon door, gewoon even doorbijten en het is over. Ook iets rustiger aan doen kan helpen maar sta niet stil !

steken in je zij neem ik aan..? Ik ga niet knippen en plakken maar geef je de link waar alles precies staat beschreven: http://blessure-aanwijzer.nl/steken_in_de_zij.htm alstu!

Hoop dat je hier iets aan hebt succes!

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.kwero.nl/leven/3...

Ik heb het wel eens tijdens het voetbal en dan rek ik me helemaal uit dan sta ik weer krom, en dat doe ik 3 of 4 keer. En dan is het meestal welweer over. Het is een seintje van de alvleesklier dat je vermoeidheid te hoog word. Toegevoegd na 1 dag: Sorry, alvleesklier moet zijn : milt!

Vaker hard lopen. Het is namelijk een teken van een slechte conditie ; je lichaam is niet gewend in dat tempo zuurstof te gebruiken en probeert in een moordtempo nieuwe witte bloedlichaampjes aan te maken. De steken komen uit je milt trouwens. Vaker hard lopen maakt op een gegeven moment dat je geen steken meer zult voelen. Je lichaam is dan beter uitgerust / voorbereid op deze regelmatige inspanning. Toegevoegd na 1 minuut: Oh, ik zie dat dat van die milt inmiddels alweer achterhaald is en dat ze de oorzaak niet precies weten. Hoe dan ook, het verbeteren van je conditie helpt aanzienlijk.

steek is een teken dat je lichaam het even niet meer aan kan. Pak de plaats waar je steek hebt vast. Wat bij mij ook wel is helpt iets later eten dus niet meteen na het eten gaan sporten

Pijn in je zij is een van de grote mysteries van het menselijk lichaam. We weten niet echt waar die vandaan komt. Een theorie stelt dat tijdens het hardlopen zo veel bloed naar de beenspieren gaat, dat je ingewanden niet genoeg krijgen. Die protesteren met een pijnsignaal. Een andere mogelijkheid is dat de lever en milt tijdens het hardlopen op het middenrif stuiteren en daardoor pijn doen. Een vreemde theorie, want bij een baantje zwemmen is de pijn soms ook te voelen. Uit onderzoek weten we dat rennen met een volle maag de grootste kans geeft op pijn in de zij. Ook oppervlakkig ademen kan steken in je zij veroorzaken. De beste remedie is een massage met 2 vingers op het pijnlijke gebied.

Bronnen:
Quest.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100