Als 15 jarige, Wat is het ideale vetpecentage? en wat moet mijn vetpercentage zijn om een sixpack te kunnen zien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
20.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ookal weet je het. Hoe wil je je huidige vetpercentage berekenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zijn toestelletjes voor op de markt, maarmee ze je meten op verschillende plaatsen van je lichaam.

Antwoorden (5)

Als 15 jarige heb je normalitair geen sixpack. En ben je op een leeftijd waarop je niet naar vetpercentages zou moeten kijken omdat je nog volop in de groei zit.

http://www.chivo.nl/modules/wordbook/entry.php?entryID=47
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ideale vet percentage bestaat niet.. dat is voor ieder persoon verschillend.. maar een gezond percentage ligt tussen 8-20% , waarbij 8% het percentage is voor topsporters.. dus daar moet je niet heen…. het verschilt per persoon maar vanaf +/- 15% kun je al wel blokjes zien..

het gezondste is om gewoon lekker te gaan hardlopen, af en toe wat buikspieroefeningen, gezond eten, en niet op je vetpercentage te letten.. die blokjes komen vanzelf wel!

succes

Toegevoegd na 14 minuten:
hoe lang ben je? hoe zwaar ben je?

Toegevoegd na 39 minuten:
Het beste is om wel elke dag te trainen, maar om de dag andere buikspieren ;) dus ene dag onderbuik, daarna schuine 3e bovenbuikspieren... en dan kun je gewoon elke dag blijven trainen..

Toegevoegd na 46 minuten:
je hebt een BMI van 20.7 dat is ook heel erg gezond.. dan denk ik dat je weegschaal toch niet echt goed is met het berekenen van je vetpercentage.. als je wilt kun je dat op de sportschool ook laten meten, dit is kostenloos. :D

wat ik nog kan aanbevelen = wil niet te snel een sixpack ;) duurt best lang, eet gezond, 5x een klein beetje op een dag, hardlopen is de beste vetverbrander.. buikspier-oefeningen zijn er alleen voor om je spieren nog iets groter te laten zien. en eerst moet dat beschermlaagje vet ervan af..

Toegevoegd na 52 minuten:
http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm

probeer dit eens in te vullen, ik denk dat deze ook wel een goed beeld geeft van je percentage..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik eens op het internet zoeken naar een BMI calculator. Zo kun je in elk geval een beeld krijgen van of je te zwaar bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze is te vinden op voedingscentrum.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewicht past goed bij lengte...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik, aangezien je moet sporten voor blokjes een leuke sport uitkiezen die je graag wil doen en daar fanatiek mee beginnen. Ik deed vroeger aan turnen zwemmen en paardrijden en was hier dus drie dagen in de week fanatiek mee bezig. We kregen veel spier trainingen. Ik had voorheen dus ook buikspieren. Bouw een gezond en voedingreik eetpatroon op en zorg dat je de trainingm rustig opbouwd. Zo is het mij voorheen uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn training is: 3x per week hardlopen (soms 5km soms6)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en 1x mountainbiken (40 - 50 km)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Bmi is inaccuraat als je al jaren traint, die formule weet niet of het om zware spieren of om vet gaat.
Ik ben vijftien jaar, en heb een buik wat je wel 6-pack mag noemen. Ik doe ook ongeveer 4x per week vechtsport, en elke dag een stukje hardlopen. Daarnaast gezond eten, en die sexy buik komt zo tevoorschijn.

Voor de mensen die niet zoveel sporten als ik. Voor de mensen die dan toch een sexy 6-pack:

Ik heb de formule: Abs+vet+water
Dat houd in:
De abs trainen, je vetpercentage omlaag brengen, veel water drinken.

Als jij mijn schema volgt merk je binnen een maand al verschil. Of je daadwerkelijk al een 6-pack krijgt hangt af van je buik. Met alleen sit ups ga je het niet halen. Doe mijn schema en je zult snel resultaat zien:
1. Doe sochtends en savonds deze workout:
http://www.youtube.com/watch?v=vkKCVCZe474
2. Ga minimaal om de 3 dagen intensief bewegen. Dus paar keer op en neer in een flat, of een uurtje scheuren op je fiets. Wat jij wilt, zolang het maar intensief is.
3. Water is heel belangrijk. Hierdoor ga je echt die vierkantjes op je buik krijgen. Drink minimaal 1,5liter per dag.

succes met je buik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw ideale gezond vetpercentage is 9 à 10 %.
Je bent nog aan het groeien en hebt toch een beetje vetvoorraad nodig. Als je die vetvoorraad niet hebt ga je op lange termijn je spieren afbouwen i.p.v. opbouwen.

Een volwassen afgetrainde bodybuilder zit aan 4,5 % of minder, maar gezond is dat niet.

Natuurlijk kan jij ook al een sixpack hebben, 15 jaar is zeker niet te vroeg om aan krachtsport te doen....als je niet overdrijft tenminste...
Weet dat je voedsel minstens zo belangrijk is als je trainingen.

Blijf zéker van anabolen af op jouw leeftijd, en liefst altijd.

Dat zou heel je groeiproces deftig in de war kunnen sturen.

Ik heb hiervoor geen bron gebruikt omdat ik ook al zo'n 24 jaar met krachttraining en fitness bezig ben.

Hieronder de link: foto's van een extreem jonge bodybuilder, ik weet zeker dat zij gewrichten kapot zullen zijn tegen dat hij 30 jaar bereikt.

http://www.pics-site.com/2011/01/03/young-bodybuilder-richard-sandrak/

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb trouwens net in een reactie gelezen dat je er niet in wil overdrijven. Een ideaal percentage bestaat eigenlijk ook niet, omdat ieders vertering en metabolisme anders is.

In dat geval maak je van je 'ideale' vetpercentage maar 12 %.
Als je persé een cijfer wil.

Succes