Vraagje over kickboksen, 17 jaar oude jongen begonnen op kickbox

Hebben jullie tips , oefeningen wat ik buiten de trainigen zelf kan doen, en graag wil ik regels en gewoontes kennen bij kickbox(trainingen) . Ik ben 1.65 en redelijk gespierd . Ik heb wel kracht maar niet zoveel conditie dat is mijn zwakke punt en ook moet ik nog veel techniek leren en ik ben ook niet de langste .. Ik wou dat ik eerder was begonnen met kickboksen maar hebben

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Buiten de lessen om kun je aan je conditie en lenigheid werken.

Hardlopen is goed voor de conditie. Verder thuis opdrukken en je buikspieren oefenen. Met name dat laatste is erg belangrijk om te kunnen incasseren.

Verder is het belangrijk om rek en strek oefeningen te komen. Met name om de traptechnieken goed uit te kunnen voeren is het belangrijk dat je lenig wordt.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
We hebben allemaal wel iets waarvaan we achteraf denken dat we er eerder aan hadden moeten beginnen.
Vraag je trainer welek oefeningen je thuis het beste kunt doen die aansluiten bij de traininglessen. Zodat je niet bepaalde spiergroepen juist teveel of te weinig oefent
anneliez