Atletiek en gymnastiek zij 2 heel verschillen de sporten.
Atletiek doe je buiten op de atletiekbaan (OK, er zijn ook binnenbanen)
Gymnastiek doe je in en gymzaal- of hal.

Atletiekonderdelen zijn o.a.: hardlopen (allerlei afstanden), hordelopen, marathon, hinkstapspringen, verspringen, hoogspringen, polsstokhoogspringen. kogelstoten, speerwerpen, discuswerpen, kogelslingeren.
Bij gymnastiek doe je oefeningen op de rekstok, in de ringen, op het paard, op de mat, op een bok, met knotsen, hoepels, linten, (vaak op muziek)

Je ziet, het zijn echt 2 heel verschillende sporten!

Toegevoegd na 1 dag:
Nog een toevoeging:
Bij gymnastiek doe je oefeningen, bij atletiek wil je zo hard, ver en hoog mogelijk lopen, werpen en springen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Atletiek is onderdeel van gymnastiek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder atletiek vallen de sporten zoals hardlopen Hordelopen hoogspringen verspringen en Gymnastiek de onderdelen mat of te wel rithisch gym maar het is wel verwarrend en soms zijn scheidingen moeilijk aan te brengen