Is er een verschil tussen de film en het boek?

Zijn er verschillen tussen de film en het boek Zwartboek? Bijvoorbeeld andere namen? Of andere (belangrijke) verschillende? Kan ik met de film tijdens een mondeling Nederlands over de inhoud van t boek praten?(Dat ik het zogenaamd gelezen heb)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
5.9K
anneliez
13 jaar geleden
Ik denk dat de examinatoren dat heel snel doorhebben, en hoe goed jij je ook voorbereidt, zij wel een strikvraag hebben. Ik denk dat je sneller het boek hebt gelezen dan vergelijkingen opstellen.

Antwoorden (3)

het belangrijkste verschil is dat de film ook beeldmateriaal bevat. Hierbij moeten deels dingen zijn bijverzonnen omdat in het boek niet alle sfeerbeelden staan beschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwartboek is een oorspronkelijk filmscript en geen boekverfilming.

Voor je boekenlijst altijd het boek kezen. Bij verfilmen van boeken wordt altijd maar een deel van het boek gebruikt. Je examinatoren kennen het boek en de film. Zij zullen, als ze het idee krijgen dat jij alleen de film hebt gezien, je daar vragen over stellen.

Zoek een boek of boeken welke je aanspreken, kijk niet naar de dikte. Bijv Giphart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Et verschil tussen film en boek is de lengte. In een boek moeten ze alles beschrijven bijv. De gezichtsuitrukkingen, de omgeving enz. Maar bij een film zie je ditbin een oogopslag