Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Judo, maar geen koprol kunnen

Het klinkt heel erg dom, maar ik kan geen koprol. Door een soort ongelukje vroeger durf ik niet meer. Een judorol (over schouder) gaat wel, maar is het verstanding dan op judo te gaan, is het verplicht? Ook heb ik overgewicht van 5 kilo. Ik ben 14 btw.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Ik heb op judo gezeten en volgens mij hoefde ik nooit een koprol te doen ik was toen wel 11 mr ik denk dat dat niks uitmaakt
En het maakt trouwens niks uit hoe zwaar je bent.
En probeer anders toch een koprol te maken :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan prima op judo zonder dat je de koprol kan.
Gewoon doen

En 5 kg 'overgewicht' bestaat niet als je 14 jaar bent

Je bent in de groei, niet extreem dik, dus hoef je de komende 4 jaar niet meer op de weegschaal te gaan staan
Je lichaam zal nog veel veranderen, dus weg met die weegschaal en ga lekker op judo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh, gewoon lekker op judo gaan, misschien besef je dan volgend jaar ineens dta je wel een koprol kunt maken, misschien ook niet. maar dta maakt niet uit als je maar plezier hebt in het bezig zijn op zich
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
ik zit op judo en het is HANDIG als je die koprol kan maar dat is niet verlicht. dus gewoon lekker op judo gaan. en wat is 5 kilo nou weer zeg. ben je zo weer van af je groet nog kom op zeg 5 kilo!!!:S dat is niets man
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koprollen kunnnen ze on groep 1 al je moet gewoon oefenen op kussens ofzoww maar ga gewoon judo doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij judo doe je nooit een koprol, maar een judorol. Dus je hoeft nergens bang voor te zijn. ;) Judorollen zijn praktischer en beter voor je lichaam. Daarom zul je het ook nooit hoeven doen tijdens judo.

Toegevoegd na 28 seconden:
Ik spreek uit ervaring
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon gaan, je wordt er sportiever van waardoor alles na een tijdje ook beter gaat lukken en je meer lichaamscontrole krijgt.

Enkele tips als je toch een koprol wilt leren :
oefenen op zachte ondergrond
oefenen van een schuin hellend vlak (bv springplank onder een turnmatje). Hierdoor moet je je minder afstoten en gaat het gemakkelijker.
kin goed in je "spaarpotje" steken (= kuiltje boven je borstkas) en je rug bol houden.

Voordat je het weet lukt het jou. En zoals gezegd : een judorol is iets gemakkelijker omdat je over je schouder rolt en niet over je nek.

Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een judo-rol kan dan maakt het toch niet uit. Er zullen vast noch mensen zijn die iets niet durven. En als je gaat kun je trots zijn op jezelf want je hebt je angst overwonnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding