onze zoon van 13 is écht verliefd, maar het meisje mag nog geen verkering. Hij is héél verdrietig en uit zijn doen, hoe ga je hier mee om?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijven doorademen: in, uit, in, uit,…

Het beste antwoord

Wat is verkering op die leeftijd?

Ziet hij het meisje niet of nooit?
Of gewoon wel op school?
Dan is dat toch genoeg. Of niet en waarom niet?

Ik vind verkering meteen zo'n groot woord.
Ik bedoel, je hebt het wel over kinderen.
Op die leeftijd kunnen ze samen spelen of sporten of samen huiswerk maken.
Als je dat geen verkering noemt, vinden de ouders van het meisje het misschien ook niet zo erg.

Je taak als ouder is om dat kind er op voor te bereiden dat het leven vol teleurstellingen kan zitten.
Neem zijn problemen wel serieus maar maak er ook niet zo'n enorm drama van.

Kijk naar mogelijkheden dat ze normaal met elkaar kunnen omgaan. Als dat meisje dat ook wil natuurlijk.
En als die ouders er niet van uit gaan dat een dochter er alleen maar vriendinnen op na mag houden.
Want dan blijf je nergens.
En zal je zoon daar mee moeten leren leven.
Er is geen medicijn tegen liefdesverdriet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ga eens om tafel zitten met de ouders van het meisje. Daarnaast kun je die KINDEREN niet uit elkaar halen wel of geen verkering die liefde (als het echte en wederzijdse liefde is) blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Mag nog geen verkering"??? Waarom?

Maar ja, als verkering onmogelijk is en de op de korte termijn ook niet zal veranderen en een geheime relatie niet haalbaar... Dan zal alleen tijd de wonden helen, en misschien bloeit de liefde over een paar jaar als ze wat ouder is of uit huis weer op!!! Oude liefde roest niet....

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roesten niet, maar obsessief en egoistisch is het nu al.
Ik zou mijn buurman een schop geven als hij aan de deur kwam met zo'n verhaal. Verkering op 13 jaar en afwijzing niet kunnen of willen accepteren. Lijkt mij een ernstige vorm van verwennerij. Jouw zoontje heeft een schop nodig, en hij moet vooral leren dat hij niet alles krijgt wat hij wil.

Toegevoegd na 34 seconden:
(Voor minnen het rechter duimpje indrukken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- voor je gebrek aan inlevingsvermogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- wat een onzin antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zal heus wel weten dat hij niet alles kan krijgen hoor. Maar zo'n eerste echte verliefdheid hakt er wel in hoor. Een klein beetje medeleven kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf nooit verliefd geweest toen je jong was zeker?
lekker een schop geven tjonge van mij een -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niks vervelender dan als kind het gevoel te hebben niet serieus genomen te worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@De minners: jullie zijn directe oorzaak van een generatie ontevreden en verwende pubers, die - al;s ze geluk hebben - er voor hun volwassenheid eroverheen komen en als ze pech hebben jaren net taakstraffen moeten doorbrengen in het gemeentelijk plantsoen.
I want it and I want it now....
Natuurlijk wordt je als kind niet serieus genomen, meestal als volwassene ook nauwelijks.
Ik ben blij dat ik niet opgegroeid ben in jullie gezin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kimberley: geen gebrek aan inlevingsvermogen, maar pure afkeer van....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees de vraag eens goed de vraagsteller vraagt hoe ze moet omgaan met een verdrietige zoon dat heeft niets met verwennen te maken er wor ook ergens gezegd dat ze naar de ouders van het andere kind wil gaan of dat ze vind dat het wel moet mogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij ook een min. Jij bent een pure misantroop. Vind je het normaal dat je je kinderen niet serieus neemt ? Ik hoop niet dat jij ze zelf ook hebt, want dat zou voor die kinderen verschrikkelijk zijn, zo'n vader. En noem mij niet van een generatie die ontevreden en verwende pubers heeft veroorzaakt, want ik ben 58 jaar en mijn kinderen zijn allang volwassen. Of probeer je nou om hier de boel een beetje op te naaien ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet te naaien, maar ik vind dat er tegenwoordig erg veel softies rondlopen met betrekking tot kinderen. Ik heb g.z.d. geen kinderen en ik vind ze ook niet leuk meer. Dat meet ik af aan mijn buurkinderen. Ik zelf kom uit een gezin met voldoende aandacht maar vooral niet teveel liefde en aandacht. Ik vind, dat ik niets tekort ben gekomen. Als ik mijn moeder nodig had, en dat was niet vaak, dan was ze er voor mij, met raad en daad, maar niet met dat zijige gedoe van die ouders tegenwoordig. Druk maken om het liefdesleven van een 13-jarige. Laat mij niet vreselijk hard lachen. IK weet dat dit tegen het zere been van GV bezoekers is, daarom heb ik ze al de weg naar de min knop gewezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou sorry hoor Badman maar naar mijn mening heeft een kind juist veel liefde en aandacht nodig. En als jij zegt dat je vooral niet te veel liefde hebt gekregen, dan ben ik blij voor je dat je goed terecht bent gekomen, maar veel problemen bij kinderen ontstaan juist door gebrek aan liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Lotte18:
'gebrek' betekent dat je minder krijgt dat je nodig hebt en mijn ouders hebben mij opgevoed tot een zelfstandig mens, en ik had niet zoveel nodig, en ik ben een zelfstandig mens geworden, die als student een studiebeurs weigerde en gewoon kostgeld betaalde zolang ik thuis woonde, net als de kinderen van de buren. Ik moest wel werken bij mijn studie, maar ik slaagde wel met hoge cijfers binnen de voorgeschreven tijd..
Maar ik zal verder on topic te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is waar dat er heden ten dage helaas veel verwende en onopgevoede kinderen rondlopen. Maar met de vraag die hier wordt gesteld heeft dat niets te maken. Dit jochie lijdt er gewoon onder dat hij niet met dat meisje mag omgaan en de moeder vraagt op GV hoe ze hem het beste kan opvangen. Dat zie ik niet als verwennerij en hem zijn zin geven, maar als gewoon aandacht voor haar kind hebben en hem proberen te helpen. Als hij met zijn probleem aan zijn lot wordt overgelaten zal hem dat veel meer kwaad doen dan dat hij nu een beetje extra aandacht, steun en liefde van zijn moeder krijgt. En je kunt het nu wel bagatelliseren omdat hij pas 13 is, voor hem is het heel serieus. Dat noemen we inleven.
Ga rustig met hem praten en vertel maar dat als zij net zo verliefd is, ze zeker op hem zal wachten. Misschien kun je hem een schrift geven waarin hij elke dag een verhaaltje of een gedichtje kan schrijven en die hij aan haar kan geven als ze wel verkering mag.
Ik wens je heel veel sterkte want het is zo sneu, een verdrietige puber in huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat hier mee om door naar hem te luisteren, met inlevingsvermogen te reageren en vooral niet zeggen; er zijn net zoveel meiden als kerktorens om maar iets te zeggen.

Neem zijn verdriet serieus, maar maak er geen drama van, het zal heus nog wel eens gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit mag ik zeker niet zeggen als verantwoorde ouder maar ik zou tegen hem zeggen, vraag gewoon "stiekem verkering". Ik bedoel, alleen als zij hem niet wil DAN zal hij moeten leren leven met de afwijzing.

Ik hoor hier verhalen over verkering tussen kinderen van 9 jaar. Is echt alleen de naam hoor. Verder spelen ze gewoon samen buiten ed. Volgens mij vragen die helemaal niet aan hun ouders of het wel mag (heb ik zelf ook nooit gedaan).

Dus hij zou "gewoon" met haar om kunnen gaan, maar ze noemen het geen verkering.

ECHTER, ik ben een beetje bang dat ZIJ niet wil of durft en daarom de smoes aanvoert dat ze niet mag, daar is niks aan te doen natuurlijk, behalve wachten en over een paar maanden nog eens proberen