Hoe kan je de piepjestest/shuttle run test lang volhouden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Door een paar weken van tevoren te beginnen met het verbeteren van je conditie. Iedere week een half uurtje hardlopen helpt al heel veel. Ook moet je niet meteen heel hard beginnen met rennen, maar rustigaan beginnen.

door vantevoren veel te trainen houd je het tijdens de test het langste vol. Tijdens de test zelf moet je proberen rondjes te lopen, om in beweging te blijven. Als je overloopt, stopt, omdraait en weer op gang moet komen kost je dat veel meer energie dan wanneer je door blijft lopen. Daarnaast moet je zorgen dat je tempo zo laag mogelijk blijft, Dus niet als een gek overlopen en wachten op het volgende piepje, zorg dat je nèt voor het volgende piepje aan de overkant bent. Succes ermee!

Probeer inderdaad rustig te beginnen en maak er een competentie van. Probeer in te schatten hoe jij gemiddeld bent en pak dan iemand die wat beter is als jou en probeer het langer vol te houden dan die persoon

Wat bij mij altijd hielp is: -Niet al te veel eten voor de test, tegen een steek in de zij. -Een paar weken van te voren beginnen met joggen, zodat je jouw manier ontdekt van het goed uithouden. -Zorgen dat je heel regelmatig ademhaalt tijdens het rennen. Wat ik meestal doe is bijvoorbeeld: 2stappen=adem in 2stappen=adem uit. Dus dat je per twee stappen ademhaalt.

ik heb zelf de piepjestest op school en ik haal altijd een score van ongeveer trap 8. maar de tip van mij is : ga op een sport, of ga elke middag om bijvoorbeeld 16:00 10 minuten joggen als je dat soms een beetje opvoert helpt het veel!

als je 2 keer in de week sport moet je het tot ongeveer trap 8 brengen en dat is vrij hoog

Zelf ben ik een enorme liefhebber van de piepjestest, zelf heb ik vorig jaar trap 15 gehaald. Dit zijn een paar tips waardoor je minstens 3 trappen hoger dan normaal haalt. 1: Het belangrijkste is dat je niet moet praten, lachen, om je heen kijken en luisteren, alleen maar bezig zijn met de test, zo bespaar je overbodige energie. 2: Let goed op je ademhaling zodat je rustig blijft, verder ook niet teveel nadenken en vooral niet in je hoofd gaan praten. 3: Zorgen dat je elke keer net voor het piepje aan de overkant bent, ik zie vaak dat van die kerels die denken dat ze stoer zijn in het begin keihard rennen, en uiteindelijk bij trap 7 afvallen. verder kan je natuurlijk ook hard gaan trainen en interval oefeningen doen, maar als je gewoon tevreden bent met trap 8 zijn deze tips goud waard.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100