Valt een eigen doelpunt,ook onder een hattrick.?

Een hattrick is,als je 3 goals maakt in een helft van een wedstrijd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.7K

Het beste antwoord

In de vanavond (zaterdag) gespeelde wedstrijd FC Groningen - NAC scoorde Groningen-speler Andreas Granqvist drie doelpunten achter elkaar in één helft. Het eerste doelpunt was in eigen goal. Er is dan geen sprake van een hattrick.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, bij een hattrick is het de bedoeling dat dezelfde speler 3 maal achter elkaar scoort.
Indien een speler 3 keer achter elkaar een eigen doelpunt maakt zal dat wel tellen maar of je er dan trots op moet zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Hattricks bestaan dankzij een oude belofte voor de beloning van een pet (een hat) voor de speler die drie keer wist te scoren. Nu wordt het gebruikt voor 3 protieve prestaties, zoals 3 goals. Het scopren in eigen doel wordt als ongewenst beschouwd en valt duidelijk hierbuiten.

[The term was first used in cricket, to describe HH Stephenson's feat in 1858[2] and was used in print for the first time in 1878.[3]]