Kan men zich aansluiten bij 2 voetbalclubs tegelijkertijd in Nederland?

Ik ben lid van SV Amstelland United (Amsterdam) en speel hierin bij Zondag 2. wij hebben training op dinsdag en vrijdag. Omdat ik elke dag wil trainen zou ik me ook graag aansluiten bij Zuidoost United (Amsterdam), die op maandag en donderdag trainen. Hierbij zou ik bij Zaterdag 2 kunnen spelen. Kan zoiets voor de KNVB?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
18.2K

Antwoorden (4)

Nee dat kan niet. Voor de KNVB mag je maar bij 1 club ingeschreven staan.

Wat je wel kunt doen is meetrainen zonder dat je ingeschreven staat. Zorg wel voor een schriftelijk akkoord van beide clubs en trainers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In jouw persoonlijke geval zou ik, als ik jou was, contact opnemen met de KNVB en/of de betreffende clubs voor nadere informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag bij zelfs 5 verenigingen ingeschreven staan:
1. actief lid (zaterdag afdeling)
2. actief lid (zondag afdeling)
3. actief lid (niet competitief)
4. niet spelend lid (b.v. trainer)
5. niet spelend lid (b.v. bestuur)

Zolang je maar niet bij 2 zaterdag vereniggingen of zondag vereniging staat ingeschreven als actief lid omdat je dat 2x op zondag zou spelen (voor zover ik weet mag je zelfs maar per speelronde op 1 wedstrijd formulier staan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik speel anders vaak genoeg met een ander team mee op de zaterdag, nooit iemand over gehoord