Mag je een keeper met een rode kaart wisselen?

of moet je een veldspeler inzetten?

als dit laatste de regel is mag je de veldspeler die in de goal staat dan later wel wisselen voor de 2de keeper?

want de de keeper met de rode kaart mag je niet wisselen maar de veldspeler die in de goal moet wel... of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
7.2K

Het beste antwoord

Als een keeper een rode kaart krijgt moet hij er uit. Dan wordt (theoretisch) een veldspeler de keeper, en die kan dan direct gewisseld worden voor de echte reservekeeper.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt +

Andere antwoorden (4)

De keeper wordt dan vervangen door een veldspeler en die veldspeler wordt vervolgens niet meer vervangen. Het team bestaat dan nog uit 10 spelers.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die veldspeler wordt vervolgens in het veld niet meer vervangen.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedoelde te zeggen, dat er nog maar 10 spelers verder mogen spelen (inclusief de veldspeler/nepkeeper) en dat de veldspeler IN HET VELD niet vervangen kan worden. Als de trainer later besluit om de veldspeler/nepkeeper in te wisselen voor de reservekeeper kan dat natuurlijk wel. Dan spelen er in het veld evengoed nog slechts 9 voetballers mee.
Is het zo goed mannen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de keeper een rode kaart krijgt dan kan je die niet wisselen.
in dit geval zal je een veldspeler eruit moeten halen zodat je een reserve doelman erin kunt zetten.
hoe dan ook, naast je doelman verlies je in feite dus ook een veldspeler (meestal een spits of middenvelder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de keeper met een rode kaart wil laten vervangen door de tweede keeper, zal je veldspeler moeten vervangen voor de tweede keeper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja als een keeper een rode kaart heeft gekregen moet een andere keeper voor hem in zijn plaats maar dan moet een veldspeler er uit. En als er geen keeper is om te wisselen moet een veldspeler op doel