Hoeveel voetballen leggen ze klaar voor een voetbalwedstrijd?

Wordt er TELKENS een nieuwe bal ingegooid? En komen de oude ballen weer in het veld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
7K

Het beste antwoord

Dat ligt er natuurlijk aan in welke competitie je speelt. Bij de amateurs mag je zelf die ene bal uit de sloot halen, in de Eredivisie krijgt een speler (bij wijze van) als een bal over de zijlijn gaat, meerdere ballen naar zijn hoofd gegooid.

In ieder geval waren bij het WK (met dank aan het speurwerk van C4th) 15 ballen per wedstrijd aanwezig, om zodoende de snelheid in het spel te kunnen houden. In onze eigen Eredivisie zal dit aantal niet veel lager liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hangt van de wedstrijd af, is het een Eredivisiewedstrijd of 5e klasse amateurs.
Bij professionele wedstrijden zijn er meestal ballenjongens/-meisjes. Het aantal verschilt, maar meestal in langs elke lijn minimaal één te vinden. Als de bal de tribune in wordt geschoten, of ergens ver vanaf de plek waar het spel wordt hervat, wordt meestal een bal gegooid. De ballenjongen haalt daarna de andere bal op. Als de bal daar weer het spel verlaat, zou de 'oude' bal weer terug het spel in kunnen komen. Alle ballen zijn gelijkwaardig aan elkaar, dus dat is geen probleem. De scheidsrechter neemt de aftrapbal mee (die lag bij het WK in Zuid-Afrika op een speciale sokkel).
Bij amateurwedstrijden zijn er vaak minder ballen. Bij een ochtendwedstrijd bij mijn oude voetbalvereniging heeft het spel wel een paar keer stilgelegen, omdat de bal in het water was beland, en er zo snel geen reservebal was die voldeed aan de eisen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat verschilt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangt er van af in welke wedstrijd ja als de bal bv. buiten is en de spelers kunnen het niet pakken dan doen andere mensen dat. dus ja soms worden er nieuwe ballen in het spel gebracht en soms gebruiken ze de zelfde ballen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt aan de westrijt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tussen de 5 en 9
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij tussen de 5 en de 9
het hangt ook van de wedstrijd af.
Het moeten er wel veel zijn want soms gaan er wel ballen over het stadium of in het publiek.