Wat is 'mooi voetballen'?

wat verstaan we onder mooi voetbal, t.o.v. ordinair voetbal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Ha, die Sjembker;

Mooi voetbal is niet het tegenovergestelde van ordinair voetbal, maar eerder van effectief voetbal. Bij mooi voetbal staan actie, amusement, souplesse, snelheid, balvaardigheid en sportiviteit voorop. Bij effectief voetbal tellen maar twee dingen: rendement en resultaat. Mooi voetbal heeft tegenwoordig op een toernooi als het WK helaas niet veel meer te zoeken.

Toegevoegd na 34 seconden:
'Sjembker' => 'Sjembek'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij mooi voetbal denk ik aan 2 sportieve ploegen die echt voetballen ipv op elkaar inschoppen.
13 jaar geleden
Sportieve wedstrijden waar mooie combinaties worden gemaakt. Tegenovergestelde zijn wedstrijden waar veel onvertredingen worden gemaakt en waar de bal maar een beetje naar voren worden getrapt zonder dat er echt mooie combinaties worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel goede en mooie combinaties van ieder ploeg,
en natuurlijk ook veel doelpunten