Wie is nou de beste voetballer van de wereld aller tijden?

Ze noemen Maradonna beste voetballer, andere goeie vraag is actueel Messi, Ronaldo.. Maar Pele of Cruijff? Is daar een ranglijst voor? Als dat al zou kunnen gezien verschillende kwaliteiten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De beste spelers ter wereld zijn zij, die met hun kunde het verschil kunnen maken bij een voetbalploeg. Zij die alleen door hun aanwezigheid vertrouwen in een team brengen en angst bij de tegenstander. Weinige spelers valt die eer te beurt en in de 40 jaar dat ik uitermate fan ben van voetbal, heb ik genoeg superlatieven over spelers gehoord, waarvan ik eigenlijk dacht....mwaohhhhh. Zo goed vind ik Cristiano Ronaldo niet, een technicus met een prachtig schot, maar tevens een speler met een onsportieve inslag. Lionel Messi kan het leuk afmaken, maar eerlijk gezegd haalt ie nooit het niveau van zijn huidige leermeester Maradonna. Pelé was een balkunstenaar, een virtuoos op de cm². Cruijff een berekende speler met een inzicht dat door zeer weinigen ooit zal overtroffen worden, de rust en het gemak waarmee hij de bal kon plaatsen, waanzinnig. Dus wat maakt een voetballer de beste van de wereld? het aantal doelpunten? de mooiste afrondingen? of toch het vernuft van het spelletje met de leren knikker? Als ik dan toch een lijstje moet genereren in willekeurige volgorde, want ik kijk misschien anders naar voetbal dan Jan, Piet of Klaas. Maradonna, Cruijff, Pelé, Krol, Rummenigge, Beckenbauer, Best, Eusebio, Zidane, van Basten. Toegevoegd na 1 dag: Zal nog even een linkje geven : Daar staan ze allemaal en ook de volgorde wordt gegeven :) http://en.wikipedia.org/wiki/World_Soccer_Magazine#The_100_Greatest_Players_of_the_20th_Century

De beste voetballer ooit in mijn optie is. Diego Maradonna.

Spelers als Gullit, van Basten, Messi en Robben konden/kunnen zich bij vlagen met hem meten, maar Maradonna hebben ze volgens mij niet kunnen verbeteren. Volgens mij had Maradonna wel verboden middelen gebruikt, en dat wil ik niet goedpraten, maar die middelen waren er denkelijk niet debet aan, dat hij kon toveren met een voetbal.

Hakan $ukur :)

Ha, die Weri; Objectief is dat nog wel vast te stellen als je van alle voetballers hun resultaten zou vergelijken. Maar er blijft natuurlijk ook een subjectief oordeel dat door speelstijl en afkomst zwaar wordt beïnvloed. Veel scorende spelers die geen mooie stijl hebben zijn objectief gezien beter dan spelers met een mooie stijl en minder resultaten. En wat te denken van spelers met een noodgedwongen afgebroken carrière, zoals Van Basten? Plus dat mensen lang niet alles van elke speler hebben gezien, zeker als het gaat om spelers uit de tijden dat er veel minder voetbal op TV werd vertoond. Ik zag vanavond op TV de eigenaar van een voetbalmuseumpje in Kaapstad Cruijff, Pelè, Maradona en Best als beste vier aller tijden noemen, maar daar zullen weinig Fransen, Duitschers, Italianen, Portugezen of Spanjaarden het 100% mee eens zijn....

1.maradona 2.pele 3.cruiff 4 messi 5 van basten

Ik vind dit toch zo een onzinnige discussie die elke keer weer in de media wordt herhaald. Vroeger had je ander materiaal, het gras was minder, de schoenen waren anders, de bal was anders....... het is niet te vergelijken. Nu is door het verbeterde materiaal het spel veel sneller en zijn de voetballers heel anders gaan voetballen en heb je andere helden. Ik denk dat Pele nu heel anders zou spelen dan dat hij in zijn tijd deed. En datzelfde zou voor Cruyf gelden. Ik vind het een onzinnige discussie omdat het niet te vergelijken is. Je moet gewoon kijken per tijdperk wanneer je goede spelers hebt, wie is nu de beste speler ter wereld? En niet wie is de beste speler ter wereld allertijden. Is onmogelijk.

Die vraag kun je bijna niet beantwoorden omdat elke voetballer zijn eigen kwaliteiten heeft . En dan moet je ook nog gaan kijken naar de voordelen en nadelen van die speler . En er zijn zoveel meningen daarover . Als je een speler noemt dan doe je die anderen tekort . Hou het gewoon bij je eigen eigen speler die jij het beste vind .

sepp blatter

Abe Lenstra

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100