Waarom is Villa niet geschorst?

Hoe is het mogelijk dat Villa, nr. 7 van het Spaanse elftal niet wordt geschorst na het incident van afgelopen maandag waarbij hij een linksback van Honduras met de vlakke hand recht in zijn gezicht sloeg?

Dit voorval mag de Japanse scheidsrechter dan volledig zijn ontgaan. Desondanks zijn er haarscherpe camerabeelden van. Waarom treedt de FIFA niet op? Immers dergelijke acties zijn toch zeker niet toegestaan op het veld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Omdat de FIFA heeft bepaald, voor het toernooi in Zuid Afrika, dat videobeelden niet als bewijslast kunnen functioneren. Heeft de scheidsrechter het niet gezien en is het de lijnrechters én de 4e official ook ontgaan, gaat de dader, in dit geval Villa, gewoon vrijuit.
Gevalletje van naleven van regels, zo werkt het soms in het voordeel en in dit smerige geval, in het nadeel van de sportiviteit.
Meestal lijdt dit ook niet op zo'n titeltoernooi naar een sanctie van eigen bond ( Spaanse bond ), maar misschien moet hij een gedeelte van zijn beoogde winstpremie inleveren als een soort Mea Culpa, ná het toernooi.

Zo worden goedgekeurde buitenspel doelpunten ( zeker al 2 ) en achter de doellijn weggehaalde doelpunten, niet gezien door de officials, hands ballen en andere overtredingen ook niet gehonoreerd naar aanleiding van videobeelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is niet toegestaan, maar de scheids had het niet gezien dus kunnen ze hem ook niet schorsen hoeveel bewijs er ook is! Hij heeft wel op z'n kop gekregen van fifa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de baas van de scheidsrechterscommissie de baas van de Spaanse voetbalbond is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is inderdaad onbegrijpelijk. De enige reden kan zijn dat de scheids heeft aangegeven het wel gezien te hebben maar niet als overtreding heeft beoordeeld. Dan kan de FIFA niet meer ingrijpen.