waar staat de afkorting cf voor?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Voetbal
5.4K
crispy
2 jaar geleden
over welk onderwerp gaat het? Want ik denk dat de afkorting cf voor meerdere dingen gebruikt wordt.
TurfGraver
2 jaar geleden
Kan Cystic Fibrosis zijn.
Amadea
2 jaar geleden
Dat ken ik als cantus firmus. Maar dat betreft muziek en geen voetbal.
tinus1969
2 jaar geleden
Vergelijk https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cf.
Griffin
2 jaar geleden
Compact Flash? Chloor Fluor? Cystische fibrose? Californium(element)?

Antwoorden (4)

Bij voetbal staat cf waarschijnlijk voor Center forward, de Engelse vertaling van spits. Bij FIFA is dat 'SP' - Spits, of 'CA' - Centrale aanvaller.
https://www.startpagina.nl/v/speelgoed-games/spellen/vraag/413387/positie-cf-nederlandse-fifa-13/
2 jaar geleden
Als voetbalterm: cf = centre forward = midvoor, centrumspits.
Bron: woordenboek Engels-Nederlands (uitg. Unieboek/Het Spectrum). Zie: centre.
(Centre is Engels. Center is Amerikaans-Engels.)
2 jaar geleden
Het kan ook staan voor conform (volgens, vergelijk).
2 jaar geleden
Als je deze afkorting in een (deels) Spaanse tekst over voetbal hebt gelezen, dan betekent ze 'voetbalclub'. In het Spaans is een voetbalclub namelijk een 'club de fútbol'.