Krijgen voetbalspelers ook betaald om te spelen voor het WK?

Of is het gewoon een eer, zo ja wie betaald dat? De FIFA?
En krijgen ze dan betaald naar prestatie, die wie in de finale komt krijgt meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
4.6K

Het beste antwoord

Ja de spelers krijgen ook betaald (m.u.v. de Franse ploeg. Ik las dat de Franse voetbalbond besloten heeft hen geen premie uit te keren in verband met hun wanprestatie. Het geld wordt gebruikt om de kosten van het verblijf in Afrika te betalen. Frankrijk zat in het meest luxe hotel) .

De premie wordt betaald door de KNVB, deels uit de opbrengsten die de KNVB uit het WK betaald krijgt door de FIFA.

Hoeveel dat is, is afhankelijk van hoe ver de voetballers komen en voor welk land ze spelen.
De spelers van Spanje schijnen de grootste premie te krijgen bij het behalen van het kampioenschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

JA NATUURLIJK KRIJGEN ZE DAT BETAALD DAS HUN WERK NOU EENMAAL. EN HUN CLUB BETAALD HUN SALARIS UIT EN DIE CLUB KRIJGT GELD VAQN DE SPONSORS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je. Natuurlijk krijgen die miljonairs voor iedere wedstrijd en extra ronde premies. Meestal zijn de premies hoger dan mijn jaarsalaris.