Iemand tips om beter te worden in trucjes met een voetbal?

Heeft iemand toevallig tips om beter te worden in trucjes (denk aan around the world) met een voetbal. Ik merk ook aan mezelf dat ik best wel snel boos wordt als iets niet lukt, waardoor ik het dan best snel opgeef. Ook wil ik denk ik te snel. Dus heeft iemand daar misschien ook tips voor?

2 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K
jc54
2 jaar geleden
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen
steid
2 jaar geleden
Het is echt oefenen inderdaad. Ook denk ik dat het voor sommige mensen gewoon wat lastiger is. Als je een goede techniek hebt van jezelf kun je trucjes al snel leren, andere met mindere techniek moeten wat langer oefenen.

Antwoorden (1)

Oefenen blijft inderdaad key. Hier nog wat extra tips om beter te worden in trucjes met de voetbal:

Techniek- Je kan nooit teveel oefenen op een bepaalde beweging. Voetbal is een technisch spelen dit moet je steeds goed onderhouden, je kan nooit genoeg oefenen om je techniek te verbeteren. Vergeet alleen niet dat je de beweging goed leert gebruiken op de juiste plaatsen en momenten tijdens de voetbaltraining of wedstrijd.
Stamina (fitness) – Heb respect voor je lichaam, zorg dat je de juiste voeding en het juiste drinken neemt, maar overdrijf ook niet.
Spirit – Heel belangrijk, altijd postief blijven ook al win je of verlies je. Het is belangrijk dat je nooit opgeeft want opgevers zijn verliezers. Wanneer het niet goed gaat, geef niet af en probeer het opnieuw. Ik ben er van overtuigd dat het toch wel eens gaat lukken en dat zal je dan voldoening geven.
Zelfdiscipline – Als je echt een goede speler wenst te worden moet je echt zelfdiscipline hebben. Een speler die niet tijdig gaat slapen, niet op zijn lichaam let, zal nooit top worden.
Een lichaam heeft nood aan zelfdiscipline anders gaat het fout.
Sterren – laat je niet afleiden door vanalles maar kijk op naar sterren op het veld. Spelers zoals Messi, Neymar, Cristiano Ronaldo en meer. Kijk naar hun en probeer hun acties na te doen. Iedereen kan elke beweging mits oefening. Maar geloof steeds bij jezelf en leef met de gedachte “IK KAN DIT OOK”.