Wat is een hattrick?

Werd hier net op tv gezegd bij de wedstrijd Spanje - Hondura. Geen idee of ik het helemaal goed schrijf

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
10.6K

Het beste antwoord

Je schrijft het goed.

Een hattrick is het als je 3 doelpunten op rij scoort in 1 helft.

Soms noemt men het ook een hattrick als iemand 3 doelpunten achter elkaar maakt, met tussenkomst van de rust. Officieel is dat dus niet juist, maar vaak doet men hier niet zo moeilijk over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hattrick_(sportterm)

Toegevoegd na 22 seconden:
Hattrick (of: hat-trick) is een aanduiding in de sport voor de bijzondere situatie dat een bepaalde prestatie door één speler driemaal achter elkaar wordt geleverd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 Doelpunten in 1 wedstrijd gemaakt door 1 iemand. In sommige competities officieel 3 doelpunten in 1 helft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De perfecte hattrick is dat een speler in één helft drie keer scoort, zonder dat er een doelpunt van iemand anders tussen zit, waarbij één doelpunt met de linkervoet wordt gescoord, eentje met de rechtervoet en een kopbal.

Toegevoegd na 11 minuten:
En andere varianten:

Hattrick: drie doelpunten in één wedstrijd
Zuivere hattrick: drie doelpunten na elkaar in één helft
Duitse hattrick: 3 goals, laatste goal in de verlenging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3x scoren in 1 helft