Hoe wordt de juiste plek bepaald bij een overtreding in het voetbal?

Bijvoorbeeld, er wordt een overteding gemaakt, ongeveer op de rand van het strafschopgebied. De verdediger is er vollédig buiten, de aanvaller staat er met 1 been binnen en met 1 been buiten, en de bal is erbinnen. Wat is dan doorslaggevend of het een penalty wordt (ervanuitgaande, dat het inderdaad een overtreding is die een penalty oplevert)?
Gaat het om de positie van de aanvaller, de verdediger, gaat het om het punt dat ze contact hebben óf(!) gaat het erom waar de bal is op het moment van de overtreding (dat dacht ik maar weet niet of dit klopt?)

3 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Antwoorden (1)

Het gaat om het punt dat ze contact hebben, en dan met name wat de scheidsrechter (of de grensrechter) (daarvan) heeft gezien.