Waarom draagt Feyenoord een witte broek in de wedstrijd tegen Wolferberger AC?

Normaal dragen ze toch een zwarte broek onder hun thuistenue

3 jaar geleden
in: Voetbal
2.1K
taillie
3 jaar geleden
welke kleur hadden die hun short?

Het beste antwoord

Dit is niet de eerste keer, het gebeurde de laatste tijd vaker. Bijvoorbeeld op 22 oktober dit jaar, tegen Dinamo Zagreb. En 08 december 2016 tegen Fenerbahçe. Niet alleen een witte broek, maar ook witte kousen. Er komt van veel fans commentaar op dat ze het foeilelijk vinden. Het blijkt echter dat de UEFA dit voorschrijft wanneer de tenuekleur van het team waartegen gespeeld wordt teveel lijkt op hun thuistenue. Door dan te switchen naar het uittenue zijn ze beter herkenbaar.
Amadea
3 jaar geleden
Mikaapje
3 jaar geleden
Bedankt maar met te veel, ik vind bijvoorbeeld blauw niet op zwart lijken, word dat dan bepaald uit een categorie dat bijvoorbeeld blauw in de categorie van zwart zit en wit zeg maar in de categorie van ik weet niet groen?