Geit is in het Engels goat en die letters vormen de afkorting van Greatest Of All Time. De Argentijnse voetballer weet dat hij gezien wordt als superster en liet zich daarom in 2018 voor zijn sponsor fotograferen met een geit: https://pbs.twimg.com/media/De1sKwXXkAE32Tv?format=jpg&name=900x900
Amadea
3 jaar geleden
Is dat zo?
De Engelse afkorting "goat" betekent: "greatest of all times". Vertaald: "de grootste aller tijden". Zo wordt Messi als voetballer gekarakteriseerd.
Messi wordt "goat" genoemd. En goat betekent behalve "geit "ook "bok". Messi is natuurlijk een bok. Dus is de benaming voor Messi in het Nederlands "de bok" - behalve voor/door degenen die denken dat "goat" alleen maar "geit" betekent.
Overigens kent het E gels behalve "goat" meer van dergelijke afkortingen. BBC-tv zendt regelmatig een motd-sportprogramma uit - voluit: "match of the day" (wedstrijd van de dag).
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Ja dat is in bepaalde gevallen zo.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180616_03565954
http://allinfo.space/2018/06/07/geit-lionel-messi-poseert-met-geiten-in-fotoshoot/ goat=geit
buck of billy=bok
SentWierda
3 jaar geleden
@LeonardN. Niet "in bepaalde gevallen" - maar standaard. Goat is èn geit èn bok.
1. Er is een uitdrukking: "een oude bok lust nog wel een groen blaadje". Dat wordt gezegd van een man op leeftijd die graag naar jonge meisjes kijkt, of die een relatie heeft of trouwt met eer jonge vrouw. Zo'n "oude bok" wordt in het Engels "old goat" genoemd.
2. "Buck" is niet standaard Engels, maar Amerikaans/Australisch en heeft betrekking op een reebok of een ram(melaar)/konijn. Niet een mannetjesgeit.
3. "Billy" is niet standaard Engels. Het is "billy goat" = "bok". Een billy goat is een bok.