Kun je een gele kaart krijgen voor poorten scheidsrechter?

ik kijk nu naar Barcelona tegen Villa Real.

Daar werd de scheidsrechter gehoort. De commentator zei dat daar een gele kaart voor kan worden gegeven.

Is dit waar ? Zo ja....waarom dan ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Je vraag is er onduidelijk ?
SentWierda
3 jaar geleden
De vraag is duidelijk: de bal gaat tussen de benen van de scheidsrechter door. Krijgt een speler daar een gele kaart voor?
tinus1969
3 jaar geleden
@Sentierda, ik begreep de vraag ook niet. Ook vanwege de verwarringen gehoord/gepoort.
SentWierda
3 jaar geleden
Het gebruikelijke woord voor poorten is panna.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het ging dus om het tussen de benen door spelen. De commentator gebruikte het woord poorten. Ging ervan uit dat het een gebruikelijk woord was. Niet dus...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
gehoord moest zij gepoort. Tikfoutje

Antwoorden (1)

Een gele kaart geven voor deze actie lijkt discutabel. Een gele kaart kan worden gegeven "indien de speler zich schuldig maakt aan onsportief gedrag".
Is het door de benen spelen van de scheidsrechter een vorm van onsportief gedrag? Dat zal niet door alle scheidsrechters op identieke wijze worden ervaren. De ene scheidsrechter kan het wellicht als vernederend opvatten en de ander zal het ludiek vinden.
Bron: pagina 21 (Disciplinaire straffen) op:
https://www.rkvvm.nl/wp-content/uploads/2014/04/handleiding-spelregels.pdf