Zijn wij nou echt zo anders dan voetbal supporters uit andere landen?

Dat CNN er zelfs over praat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Nederlandse supporters zijn inventiever en bedenken de raarste dingen om op te vallen. Daardoor vallen we dus meer op en lijkt het dat wij er met kop en schouders boven uitsteken. Maar andere landen doen ook gewoon mee en bedenken wel wat.
Waarschijnlijk zoeken nederlandse supporters meer de lol op en bouwen ze meer een feestje dan buitenlandse supporters.

Toegevoegd na 2 uur:
Daarnaast versieren wij ook de straten, huizen en auto's. Dat zie je niet snel in het buitenland. In ieder geval niet in die mate zoals hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er is niet zoveel verschil tussen de supportes van nederland en andere landen, het zit hem in de beleving.
Dat is wel anders b.v met duitse supporters.als de duitse
ploeg een slechte wedstrijd speelt, en je wil er met hun
over praten, dan zeggen zij, voesbal intressiert mich nich.
En dat terwijl zij van binnen koken van emotie.
Een nederlander is openen en gaat oorzaken zoeken, en
gaat de discussie niet uit de weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit echt te raaskallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet dat dan niet Käsekopf zijn??
En Man met dubbel -n?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dass komt,ja umdas er auch keine duutser ist!
Wij zijn niet zoveel anders, maar de Nederlanders staan de laatste jaren wel bekend als positieve supporters. Denk maar aan Oostenrijk/Zwitserland van een paar jaar geleden. Wij maken vooral veel plezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij houden eenmaal van feesten en als er voetbal aan te pas komt en nederland moet spelen lijkt het een familiefeest en krijg je de raarste dingen te zien. we zijn een land dat graag aan leuke dingen mee doet en inderdaad alles wilt versieren en kan niet gek genoeg zijn. leuk toch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker. De mate waarin Nederlanders zich optuigen is echt extreem. Daarbij komt natuurlijk dat Oranje een tamelijk opvallende kleur heeft. Hierdoor zie je complete straten (Dus ook in ZA nu) oranje kleuren, als er een stroom nederlandse supporters aankomt.

De openheid om opvallen leuk te vinden, de lengte, de kleur & het geluid zijn allemaal net een tijke sterker in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de halfnaakte Braziliaanse supportsters toch echt heel anders, en ook heel opvallend. Zo heeft ieder zijn eigen ding.

Ja, wij hebben een opvallende kleur oranje, gekke hoeden, pruiken, brul-shirts, en ik geloof niet dat de supporters agressief of vervelend zijn.