Ligt het aan mij, of is een nederlands elftal wedstraijd kijken op maandagmiddag echt een vreemd iets?

Ik vind het zo'n raar idee om dit soort wedstrijden op maandag middag te kijken, waarom niet alle wedstrijden in de avonduren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Behalve in de laatste speelronde van de groepsfase, worden er geen wedstrijden tegelijk gespeeld.

Als je dan alle wedstrijden in ongeveer een maand gespeeld wilt hebben, zul je in de eerste paar speelronden meer wedstrijden op dezelfde dag moeten spelen. En als je dit niet om middernacht wil doen, zul je in de loop van de middag moeten beginnen.

Als je alle wedstrijden in de avonduren zou moeten spelen, heb je dus of allerlei wedstrijden tegelijk - wat slecht is voor de kijkcijfers - of een toernooi dat twee maanden duurt - wat waarschijnlijk slecht is voor het interesse van de mensen (die dan misschien meer wedstrijden overslaan - het duurt allemaal zo lang), of de clubs zullen het er niet mee eens zijn, omdat de spelers helemaal niet aan rust toe komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is een W.K. en het is niet overal op deze wereld tegelijk avond. In Japan hebben ze op die tijd het avondeten al op.........
13 jaar geleden
Nee dat ligt niet aan jou, veel mensen vinden het vreemd omdat ook de meest mensen werken. En dan vragen veel mensen zich ook af wat is balangrijker op dat moment.
13 jaar geleden
Er is een hele simpele oplossing voor, gewoon niet kijken (;

Maar aangezien het een WK is zijn de wedstrijden overal op andere tijden. Wat voor ons smiddags is, is in brazilie 's ochtends heel vroeg en in japan s'avonds laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft meerdere redenen. Sowieso is het een WK, dus overal op de wereld worden de wedstrijden gevolgd. De tijden worden dus niet alleen afgestemd op Europeanen. Daarnaast kan het zijn dat de weersomstandigheden het noodzakelijk maken om overdag de wedstrijden af te werken.