Waarom staat NL eerste in hun groep op het WK vrouwenvoetbal?

Nederland en Canada hebben beide 3 punten en een doelpuntensaldo van +1. Hoe kan het dan dat Nederlands alsnog eerste staat? Waar wordt naar gekeken?

4 jaar geleden
in: Voetbal
2.2K
itsme
4 jaar geleden
Wellicht de stand op de wereldranglijst. Of anders misschien het mooiste doelpunt... :-)
Antoni
4 jaar geleden
Hier op de officiële pagina https://www.fifa.com/womensworldcup/groups/ staat Canada (alfabetisch) op één.

Antwoorden (3)

Nee, dat heb je verkeerd,
Nederland staat SAMEN met Canada op de eerste plaats in groep E. Canada won maandag met 1-0 van Kameroen.
Allebei 1 wedstrijd gewonnen met 1-0, evenveel punten dus.

**Zaterdag staat voor beide teams de volgende wedstrijd op het programma. Nederland speelt dan in Valenciennes tegen Kameroen, Nieuw-Zeeland neemt het op tegen Canada. Dat land won maandag met 1-0 van Kameroen en gaat
----- samen met Oranje aan de leiding in groep E -----.
De nummers een en twee van de zes poules plaatsen zich direct voor de kwartfinales, evenals de vier beste nummers drie.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nederland staat niet als enige eerste in groep E op het WK Vrouwenvoetbal. Canada en Nederland hebben een gelijk aantal punten en staan alfabetisch gerangschikt op plek 1 en 2.

Zie https://www.fifa.com/womensworldcup/groups/ en https://nos.nl/teletekst#822_2.
Toegevoegd op 12 juni 2019 10:05: afbeelding
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Nederland en Canada staan beide eerste.

Ze hebben 1 gespeeld, beide gewonnen, beide 1 doelpunt en geen tegen.

In het ene overzicht staat Nederland bovenaan en in het andere Canada.

Meestal gebruikt men dan ranking.
Ofwel, wie presteert beter op de wereldranglijst. Dat is Canada.
Maar eigenlijk is dat ook niet helemaal 'eerlijk', omdat dit een apart toernooi is.

Foto om te laten zien dat Nederland inderdaad ook 'bovenaan' kan staan:
Plaatje bij antwoord