Waarom worden Nederlandse clubs vaak nooit in een keer geplaast voor champions league?

Nederlandse clubs moeten vaak 1 of meerdere voorrondes spelen om een Champions League ticket te bemachtigen maar waarom worden Nederlandse Clubs bijna nooit in een keer geplaatst en wel clubs bijv uit de premier League of Primera Division?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Voetbal
2K

Antwoorden (1)

Dat heeft te maken met de resultaten van de clubs van de afgelopen jaren. Die worden opgeteld en zo komt het dat idd de clubs uit Spanje en Engeland het beste presteren/presteerden. Dus gaan de deelnemende clubs aan de Champions League uit de hoogst geklasseerde landen bijna allemaal direct naar de groepsfase van de Champions League i.p.v. voorrondes te moeten spelen. Door de goede resultaten van Ajax dit seizoen, mag over een jaar de Nederlandse kampioen direct naar de groepsfase van de Champions League

https://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA-co%C3%ABffici%C3%ABnten