mag een speler die gewisseld is weer terug gewisseld worden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Voetbal
13.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Graag wat extra informatie. Over welke sport is je vraag?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Idd voetbal? Leeftijd? Geslacht?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
O ja, staat bij voetbal. Slim.

Antwoorden (2)

Het ligt er aan wat je exact bedoeld met 'een speler die gewisseld is'. Een speler die er IN komt voor een ander, is namelijk ook gewisseld. Deze mag je later uiteraard opnieuw wisselen, waarbij deze het veld UIT gaat.
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Maar de vraag is of de reeds gewisselde speler terug gewisseld mag worden. Vanwege het woord terug is duidelijk wat vraagsteller bedoelt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Klopt niet.
De speler die er in komt is een wisselspeler. Die is niet gewisseld. Die komt het veld in.
Degene die het veld uit moet is de gewisselde speler. Deze is gewisseld.
Zo heet het bij voetbal, hockey........
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
KNVB: 'een speler, wisselspeler of gewisselde speler.........'
Jeugdvoetbal:
Categorie A ( JO19, JO17 en JO15): maximaal 5 wisselspelers. Indien een speler gewisseld is, mag hij niet meer deelnemen aan de wedstrijd.
Categorie B (JO14 tot en met JO19): maximaal 5 wisselspelers. Doorlopend wisselen is gewoon toegestaan. Ofwel een gewisselde speler mag weer terug in het veld.
Pupillenvoetbal (A en B) en meisjes: maximaal 5 wisselspelers. Doorlopend wisselen is gewoon toegestaan. Ofwel een gewisselde speler(ster) mag weer terug in het veld.
Senioren mannen categorie A (reserve Hoofdklasse tot en met reserve 3e klasse) en vrouwen categorie A 3e klasse: maximaal 5 wisselspelers. Indien een speler gewisseld is, mag hij/zij niet meer deelnemen aan de wedstrijd.

* amateurvoetbal.
* JO= jongeren onder de.....

Profs mogen sowieso niet meer het veld in, indien gewisseld.

https://www.knvb.nl/assist/assist-wedstrijdsecretarissen/veldvoetbal/regelen-dagelijkse-praktijk/invallersbepaling-veld
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Met alle categorieën erbij.