Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent de vinger bij dit scheidsrechterssignaal?

Wat ik weet is dat bij beach soccer de scheidsrechter een hand in de lucht steekt en met de vinger van de andere hand wijst naar de 'virtuele middenlijn' (zie afbeelding) bij een terugspeelbal op de keeper. Dat van de hand in de lucht begrijp ik, maar wat is de betekenis van de vinger? Wat mij ook opviel is dat de scheidsrechter aan de andere kant dan dit signaal opneemt en ook met zijn vinger wijst.

In een andere spelsituatie steekt de scheidsrechter alleen zijn hand omhoog en ook dat signaal wordt door de andere scheidsrechter overgenomen. Uit de beach soccer spelregels wordt ik niet echt wijzer wat de exacte betekenis is.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Misschien is het een sein voor een overtreding en wijst hij met de andere hand wat de overtreding is? Dat zou het meest logische zijn imo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee is niet voor een overtreding, bij beach soccer zag ik dat signaal elke keer wanneer er een terugspeelbal naar de eigen keeper was maar het spel gewoon door ging.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding