Waarom speelde de nummer 3 van Engeland (Danny Rose) met afwijkende sokken?

Het leken wel de sokken van de Rode Duivels van het thuistenue (met ruiten). Probeerde Rose de tegenstander hiermee te intimideren? Mag dit reglementair wel of is het door alle officials over het hoofd gezien.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Voetbal
4.1K

Antwoorden (1)

Het waren gewoon sokken met gaten. Die zijn toegestaan.
Spelers zijn hiermee begonnen omdat moderne voetbalsokken te krap zijn of de kuitspieren soms te groot.
Om de spanning rond de onderbenen te verminderen en pijn in de laatste stadia van een spel te voorkomen hebben spelers gaten in hun sokken gesneden.
Volgens verschillende medici hebben de gaten trouwens vooral een psychologisch effect. Er bestaat in ieder geval geen bewijs dat het kuitblessures zou verminderen.
SimonV