Is een onvrijwillig handspel in het voetbal een overtreding?

Tijdens de wedstrijd Rusland-Spanje werd een bal tegen de arm van een speler gekopt. Die speler stond zelfs met zijn rug naar de speler die de bal tegen hem kopte. Toch werd het bestraft als een fout. Is het normaal gezien niet zo dat een onvrijwillig handspel niet als een overtreding wordt beschouwd?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Voetbal
1.9K
Castle
5 jaar geleden
Hij had zijn arm omhoog wat beschouwd wordt in voetbal als een onnatuurlijk houding. Als hij zijn arm naast zijn lichaam had en er werd tegenaan gekopt dan was het anders.

Antwoorden (1)

Dit was geen penalty busgeuts zag bal niet eens en bewoog hand niet naar de bal toe!