Hoe kan het dat sommige onbetwistbaar overduidelijke beelden op het wk door de var worden genegeerd?

Daarnet nog bij Duitsland-Zweden zag de hele wereld hoe een speler van Zweden vanachter in de rug hard omver geduwd werd toen hij alleen voor de keeper kwam in het strafschopgebied. Het was absoluut onbetwistbaar, dus de var kon niet anders dan doorgeven dat het een strafschop was.
Het is ook niet de eerste keer dat de beelden overduidelijk zijn. Hoe komen ze daar dan toch mee weg?
En waarom beslist de coach van het Zweedse elftal niet om het verder spelen te staken tot gerechtigheid geschiedt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Antwoorden (1)

Het zal in de ogen van de arbitrage en de VAR géén overduidelijke strafschop zijn geweest.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je hebt de vraag niet goed begrepen. Onbetwistbaar betekent hier dus dat het ook voor de var overduidelijk was. Heb je de beelden gezien?
Zij zullen toch op het matje geroepen worden met de vraag waarom ze de penalty niet hebben toegekend.