Wat betekent vCL, vEL, po, NC en ** in de stand in de Eredivisie op pagina 819 van NOS Teletekst?

Picture for question
5 jaar geleden
in: Voetbal
12.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als extra aanvulling:
De Nacompetitie gaat tussen Nummer 17 Sparta zal dan meedoen om de playoffs 2e ronde. Dit is een mix van 1 eredivisieteam en 3 2e divisieteams, waarin er 1 in de eredivisie mag spelen.

Antwoorden (2)

vCL = Voorronde Champions league
vEL - Voorronde Europa League
NC - nacompetieie
po = playoffs

Die playoffs betreffen de wedstrijden tussen de nummers 5 t/m 8 om de laatste twee tickets voor de voorronde Europa League
5 jaar geleden
Als aanvulling op hety antwoord van Nosky: de twee ** achter FC Twente betekent dat deze club is gedegradeerd is naar de Eerste Divisie.